ОБЩИ УСЛОВИЯ за предоставяне на услуги за GPS проследяване и контрол на автомобилния парк от Равена ООД
I. Общи положения
Чл.1. Настоящите Общи Условия уреждат условията и реда, при които Равена ООД предоставя своите услуги в полза на потребителите, доколкото не е уговорено друго посредством изрично писмено споразумение.
II. Услуги
Чл.2. GPS устройство по смисъла на тези Общи Условия представлява електронно устройство, което използва глобалната система за позициониране (GPS), за да определи местоположението си.
Чл.3. Допълнителни електрически компоненти в транспортни средства по смисъла на тези Общи Условия представляват всякакви проводници, предпазители и накрайници, необходими при монтажа на GPS устройствата.
Чл.4. Предоставянето на услугите от страна на Равена ООД се извършва въз основа на изричен писмен договор между дружеството и потребителя, а при липсата на договор Общите Условия определят реда и взаимоотношенията между Равена ООД и потребителите.
(1) В настоящите Общи Условия и в съответния договор Равена ООД се именува „Доставчик”, ползвателят на услугите – „Потребител“, двамата заедно – „Страните“.
(2) „Потребител“ може да бъде: физическо лице, едноличен търговец, юридическо лице, което използва услугите предоставяни от Равена ООД.
Чл.5. Предоставяне на GPS устройство означава продажбата на такъв вид устройство.
Чл.6. Монтаж на GPS устройство е скритото му поставяне в моторно превозно средство и свързването му към съществуващата електрическа система на МПС.
Чл.7. (1)Предоставяне на GPS услуги е достъпът до събраната информация от всички монтирани GPS устройства, които Потребителя е закупил. Предоставянето на посочените услуги се извършва чрез Интернет системата на Доставчика, която е достъпна на адрес https://www.skywatch.bg. Индивидуалният достъп до информацията и нейната конфиденциалност се гарантират посредством потребителско име и парола, които Доставчика предоставя на Потребителя.
(2) Предоставянето на GPS услуги е обусловено от възможностите на преносната среда (Мрежата), използвания стандарт и технологичните възможности на обслужвания обект на Потребителя и се извършва след активно индикиране на определения обект. „Активно индикиране“ означава непрекъснатото подаване на информация от инсталираното GPS устройство с координати за неговото местоположение към центъра за данни на Доставчика.
Чл.8. GPS услугите, които Доставчика предоставя, са следните:
(1) Активно обслужване на обект – монтиране на GPS устройство в моторно превозно средство, апаратура, машина или друго съоръжение и инсталиране на SIM карта с цел ползване на GPS услуги.
(2) Контрол и управление на автомобилен парк – достъп до информация за местонахождението на индикираното превозно средство, за спиране, престой, посока на движение, маршрут, пробег и скорост на движение с цел анализ, повишаване ефективността на оперативната дейност на Потребителя, както и намаляване на разходите, свързани с тази дейност. Задължително условие за предоставянето на тази услуга е наличието на работещи датчици в съответния обект на Потребителя.
Чл.9. Доставчика може да предоставя и друг вид услуги, съобразно потребностите и изискванията на Потребителя, които са посочени в подписания между Страните договор, или при липсата на договор, в приетата от Потребителя оферта.
III. Срок и начало на ползване на услугите
Чл.10. Ползването на предоставените от Доставчика услуги се урежда от постигнатите договорености между Страните и е предмет на сключения между тях договор. Сроковете се уреждат от договора между Страните, като стандартния срок е 24 месеца.
Чл.11. Договорът за предоставяне на услуги между Страните влиза в сила от датата на неговото подписване.
Чл.12. Ако в срок от 1 месец преди изтичане на срока на Договора никоя от страните не уведоми писмено другата страна за прекратяването на Договора, същият се подновява за нов срок от 1 година.
Чл.13. Правилото на Чл.12 се прилага съответно при изтичане на всеки едногодишен срок.
IV. Цени и начин на плащане
Чл.14. Цените на различните видове услуги се определят съобразно действащите към датата на влизане в сила на договора между страните тарифи на Доставчика или от конкретна оферта, отправена към Потребителя и съобразена с неговите специфични изисквания. Същите се вписват в сключения между Страните договор и остават валидни за целия договорен срок.
Чл.15. Сроковете и условията на плащане се уреждат в договора между страните, а ако там няма такава уговорка, то цените на услугите се заплащат в срок до 30-то число на месеца, предхождащ този, в който се ползват услугите. Фактурата се издава от 1-во до 10-то число на всеки месец и се отнася за услугите, които ще бъдат предоставени през следващия месец.
V. Права и задължения на страните
Чл.16. Права и задължения на Потребителя:
(1) Потребителят е длъжен стриктно да изпълнява задълженията си по Договора, подписан с Доставчика, както и да съблюдава настоящите Общи Условия.
(2) В случай, че SIM картите са предоставени от Доставчика и съответно дължимата към GSM операторите месечна такса влиза в цената на предоставените услуги, Потребителят е длъжен да ги използва само за получаване на съответните GPS услуги, като той няма право да ги използва и/или инсталира в друг вид устройства. В случай на неизпълнение на тази клауза, Потребителя заплаща пълния размер на натрупаните финансови задължения по съответната SIM карта.
(3) В случай, че Потребителят изяви желание да смени текущия си тарифен план с друг, то за месеца, в който се осъществява промяната, Потребителят следва да заплати на Доставчика за тарифния план, който е с по-висока цена.
(4) При първоначално въвеждане или промяна на регистрационния номер на индикираното МПС, Потребителя е длъжен собственоръчно и своевременно да провери достоверността на данните и ако е установено несъответствие, да извърши промяната в софтуера SKYWATCH, като съблюдава новия регистрационен номер да е изписан с главни букви на латиница, без разстояние между буквите и цифрите, във формат XX1234XX. Първоначалното въвждане на регистрационнен номер на МПС се извършва от Доставчика само срещу предоставяне на свидетелство за регистрация (талон) на МПС.
(5) Потребителят е длъжен в срок до 10 (десет) работни дни от подписване на договора с Доставчика да предостави съответния обект и/или да осигури достъп до него, за да бъде извършено активно индикиране, чрез монтаж на GPS устройство, като предварително е уговорил с Доставчика място и време.
(6) Потребителят е длъжен да информира незабавно Доставчика на следния e-mail адрес: office@skywatch.bg, , както и на телефони +359 887 069 238, +359 884 041 929, в следните случаи:
- При промяна в собствеността на индикирания обект.
- При кражба, грабеж, погиване, унищожаване или при настъпване на друго застрахователно събитие по отношение на индикирания обект. В този случай уведомлението следва да се извърши незабавно.
- При констатиране на техническа неизправност в GPS устройството или в индикирания обект. В този случай уведомлението следва да се извърши незабавно.
(7) Потребителят е длъжен да спазва стриктно правилата за експлоатация на GPS устройството, както и да не нарушава неговата цялост или тази на гаранционният му стикер.
(8) Потребителят е длъжен да заплаща дължимите суми в размера, сроковете и условията, уговорени в подписания от Страните Договор.
(9) Потребителят е длъжен да не предоставя на трети лица потребителското си име и паролата за достъп до софтуера SKYWATCH, получени от Доставчика.
(10) Потребителят има право да получава избраните от него услуги във вида, обема и сроковете, конкретизирани в подписания от Страните Договор.
Чл.17. Права и задължения на Доставчика:
(1) Доставчикът е длъжен да предоставя избраните от Потребителя услуги във вида, обема и сроковете, уговорени в подписания от Страните Договор.
(2) Доставчикът е длъжен да осигури обслужване на монтираното GPS устройство, като уведомява своевременно Потребителя за всяка констатирана неизправност и/или невъзможност за предоставяне на съответната услуга.
(3) Доставчикът е длъжен да уведомява Потребителя при установяване на повреда в GPS устройството.
(4) Доставчикът има право да получава, съхранява и използва данните, предоставени от Потребителя при подписване на Договора, само за целите на този Договор.
(5) С прекратяването на Договора, всички събрани данни ще бъдат незабавно унищожени.
(6) Доставчикът има право да извършва изменения в технологията и във вида на предоставяните услуги, с цел подобряване качеството на същите.
(7) Доставчикът има право да прекъсва предоставянето на GPS услугите с цел профилактика и отстраняване на повреди, след предварително уведомление до Потребителя по e-mail, чрез платформата SKYWATCH или по друг подходящ начин.
VI. Гаранционни условия за GPS устройствата и отказ от гаранционно обслужване
Чл.18. Гаранционни условия
(1) Гаранционните условия се отнасят за дефекти, възникнали в следствие процеса на нормална експлоатация по време на гаранционния период и не ограничават по никакъв начин действащите закони и други задължителни разпоредби в Република България. Фирма “Равена” ООД се задължава да отстрани за своя сметка всички производствени дефекти на продадените от нея продукти, проявени по време на гаранционния им срок.
(2) Гаранционния срок започва да тече от датата на продажба и е за срок от 24 (двадесет и четири) месеца и обхваща само фабрични дефекти, възникнали по вина на производителя.
(3) Ремонт по време на гаранционния срок се извършва само след представяне на копие на фактурата или на оригиналната гаранционна карта. Изделието трябва да е напълно окомплектовано, без липсващи части или аксесоари.
(4) В случай, че изделието не може да бъде отремонтирано, то се заменя с ново от същият вид. Ако изделието е спряно от производство или не е налично в момента, се предлага подобно изделие за замяна или по-добро (нов модел) с доплащане. За да се извърши замяна на продукта, е необходимо в сервиза да се върне пълния комплект. Гаранционния срок на новият продукт е с гаранционния срок на подменения.
(5) Срокът за извършване на ремонта зависи от сложността му и доставката на резервни части, като максималния срок е един месец от датата на приемане за ремонт. Всички тестове и ремонти на рекламираните продукти и устройства се извършват само в сервиз на Доставчика или на негов контрагент. Транспортните разходи до и от сервиза, са за сметка на Потребителя.
(6) След приключване на ремонта, Потребителя се уведомява чрез e-mail или телефонно обаждане.
(7) Сервизът не носи отговорност и не съхранява продукти, непотърсени в срок от 30 (тридесет) дни след уведомлението.
(8) Повреди по време на транспортиране, неправилно съхранение или инсталация, неправилна експлоатация, природни бедствия, механични удари, продукти с изтекъл гаранционен срок, се отстраняват за сметка на Потребителя, след неговото предварително съгласие.
Чл.19. Отказ от гаранционно обслужване
Потребителя може да загуби правата си на гаранционно обслужване в следните случаи:
(1) При опит за ремонт от неоторизирани от Доставчика лица, както и ако са правени непозволени модификации на продукта, променящи спецификациите или характеристиките му.
(2) При щети и дефекти, причинени от небрежност, неправилна употреба, злоупотреба или несъобразина с предназначението на продукта употреба.
(3) При повреда, настъпила в резултат на състояние или дефект на система на МПС, към която продукта е бил инсталиран, както и употреба на аксесоари и допълнителни периферни устройства, непредписани от производителя.
(4) Нечетлив, изтрит или скъсан сериен номер или гаранционна лепенка на продукта.
(5) Когато не са спазени изискванията за гаранционните условия или безопасната експлоатация на закупения продукт.
(6) Механични повреди и счупвания на електронни компоненти или на платката на продукта.
(7) Повреди вследствие на природни бедствия, механични или токови удари, намокряне и други, които не биха се проявили при нормална работа на продукта.
(8) При поправки или изменения на данните върху фактурата или гаранционната карта на закупения продукт.
В тези случаи продукта се ремонтира за сметка на Потребителя с неговото предварително съгласие.
VII. Прекратяване действието на договора
Чл.20. Прекратяването на Договора от страна на Потребителя за отделен индикиран обект или за целия Договор може да се осъществи с предизвестие от 1 (един) месец, без неустойка, но само след заплащане на всички финансови задължения от страна на Потребителя към Доставчика, които са дължими към края на календарния месец, в който се прекратява този Договор.
Чл.21. Прекратяване на Договора от страна на Доставчика може да се осъществи с предизвестие от 1 (един) месец в случай, че Потребителя не изпълнява което и да е от финансовите си задължения по Чл.3. Прекратяването на Договора по тази точка не освобождава Потребителя от задължението да изплати всички натрупани суми ведно с лихвите.
Чл.22. Едностранно с незабавен ефект от страна на Доставчика, при липса на технологична възможност за предоставяне на съответна услуга.
VIII. Деклариране на данни и таксуване към ТОЛ система (Електронна система за събиране на пътни такси)
Чл.23(1) В случай, че GPS устройството в индикирания обект се използва за деклариране на данни и таксуване към ТОЛ система в която и да е държава, Доставчика не носи отговорност за каквито и да било глоби и/или други имуществени и/или парични санкции, наложени на Потребителя от компетентните органи на съответната държава, в която оперира съответната ТОЛ система. Доставчика не носи отговорност и за претърпени вреди или пропуснати ползи от страна на Потребителя в резултат от спиране и/или прекъсване на работата на съответната ТОЛ система / Електронна система за събиране на пътни такси, както и всяка друга система и/или подсистема, съставляваща част от цялостното технологично решение, свързано с електронното таксуване. Доставчика не носи отговорност за каквито и да било глоби и/или други имуществени и/или парични санкции, наложени на Потребителя от компетентните органи на съответната държава, когато регистрационния номер на МПС е въведен грешно в софтуера SKYWATCH, като задължение на Потребителя е да се запознае с изискванията за въвеждане на регистрационен номер съгласно Чл.16 (4) от Общите Условия.
(2) Доставчика изпълнява приложимата нормативна уредба относно пътното таксуване и не носи отговорност за съдържанието й, нито за нормативно установените приложими изисквания, тарифни ставки, нито за приетия обхват на Платената пътна мрежа.
(3) За целите на Тол таксуването, Доставчика ще използва само Сертифицирани УСП (Устройства за Спътниково Позициониране/GPS устройства), които отговарят на. Приложение №2 от Наредба за условията и реда за събиране на таксите за ползване на пътната инфраструктура, за изминато разстояние, за ползване на отделни съоръжения по републиканските пътища и за специално ползване на републиканските пътища или на части от тях.
(4) При поискване от компетентните органи или оторизирани от тях лица, Потребителя е длъжен да предостави за извършване на проверка индикираното ППС, в което е монтирано Сертифицирано УСП (Устройство за Спътниково Позициониране/GPS устройство).
(5) Потребителя е длъжен да осигури възможност на Доставчика да извършва периодична проверка на всички ППС, които имат монтирани Сертифицирани УСП (Устройства за Спътниково Позициониране/GPS устройства), минимум на период от 12 месеца. При неизпълнение на това условие от страна на Потребителя, Доставчика не може да гарантира достоверността на данните, декларирани към Тол системата.
VIX. Други условия
Чл.24. В случай, че Потребителя просрoчи заплащането на таксите за ползване на услуги с повече от 15 (петнадесет) работни дни от падежа на плащането съгласно подписания Договор, а ако там не е уговорено – съгласно Общите Условия, следва временно спиране на активното индикиране (услугата за GPS проследяване) до изплащането на финансовите задължения, ведно с уговорените в Договора лихви.
Чл.25. Активното индикиране (услугата за GPS проследяване), загубва действието си в случаите на прекъсване на достъпа на съответната SIM карта до GSM оператор и/или Интернет, при прехвърляне на собствеността на индикираното МПС и/или смяна на свидетелството за регистрация на същото, при нарушена цялост на GPS устройството, неговата липса или унищожаване.
Чл.26. Доставчика не е отговарен по никакъв начин при неизпълнение на задълженията си по този Договор, когато достъпът на SIM картите е спрян за неплатени сметки или на каквото и да е друго основание, както и при частична или пълна невъзможност за ползване на услугите, причинена от техническите възможности на информационната преносна среда (мрежата на GSM операторите, Интернет и др.), настъпила при индикирания обект на Потребителя и/или повреда в GPS устройството, която не е отстранена от Доставчика в определените срокове по вина на Потребителя.
Чл.27. Доставчика не носи финансова, имуществена или каквато и да е друга отговорност и не дължи обезщетение на Потребителя за каквито и да било пропуснати ползи, включващи без ограничение всякакви материални или финансови загуби, както и за санкции от какъвто и да е характер, наложени на Потребителя в резултат на повреда на продуктите или невъзможност за получаване на услугите, предмет на Договора.
Чл.28. Доставчикът не носи отговорност за работата на програмния продукт SKYWATCH и в следните случаи:
(1) Неподходящи технически параметри на използваната техника (компютри, връзки, комуникационни средства и други).
(2) Повреди в компютърната конфигурация или откази на операционната система и системния софтуер;
(3) Използване на системен и/или приложен софтуер, който възпрепятства работата на Програмния продукт SKYWATCH;
(4) Липса на софтуер, който е задължителен за правилната работа на Програмния продукт SKYWATCH;
(5) Липса на умения от страна на Потребителя за работа с Програмния продукт SKYWATCH, системния или друг необходим софтуер;
(6) Използване на нелицензен софтуер, включително и на такъв, който е необходим за правилната работа на Програмния продукт SKYWATCH;
(7) Възникване на форсмажорни обстоятелства (наводнения, пожари, земетресения, стачки, военни действия, пандемии, епидемии, прекъсване на GSM комуникации, прекъсване на Интернет и др.).
Чл.29. Доставчика си запазва правото едностранно, по собствено желание и решение, да променя Общите Условия по всяко време. Задължение на Потребителя е да се запознае с актуалните Общи Условия, публикувани на www.skywatch.bg.
Чл.30. Общите Условия, както и всички приложения, представляват неразделна част от Договора за предоставяне на GPS услуги между Потребителя и Доставчика.
Чл.31. При противоречие между Договора с приложенията към него и Общите Условия, предимство имат Общите Условия.
Чл.32. Всички спорове между Потребителя и Доставчика във връзка с тълкуването и прилагането на Договора и Общите Условия се решават по взаимно съгласие, а при непостигане на съгласие – от арбитражния съд при Българската Търговско-промишлена палата в състав от трима арбитри.
Чл.33. Нищожността на някоя от клаузите на Договора не води до нищожност на друга клауза или на Договора като цяло.
Чл.34. Измененията и допълненията на Договора се правят с допълнителни писмени споразумения и стават неразделна част от него от момента на подписването им.
Чл.35. При липса на подписан Договор между Страните, настоящите Общи Условия се приемат за документа, който урегулира отношенията между Доставчика и Потребителя.
Чл.36. С употребата на софтуерния продукт SKYWATCH, Потребителя декларира, че е запознат изцяло, приема безусловно и се задължава да спазва Общите Условия за взаимоотношенията с потребителите на ДОСТАВЧИКА.